Под това заглавие, включен в програмата “Вечната музика” на Салона на изкуствата в НДК, се състоя на концерт на сопраното Соня Маринова и пианистката Зорница Петрова.

Двете изпълнителки се насочват към една почти непозната страница от творчеството на Ференц Лист, която не само не се изпълнява често на българска сцена, но и не е изследвана достатъчно като интерпретационна проблематика.

Плод на тяхната задълбочена работа беше и изнесения концерт, в който с ярък камерен партньор, какъвто е певицата Соня Маринова, двете представиха няколко емблематични цикъла от вокалното творчество на великия унгарец.

Вокалната партия беше брилянтно издържана от известната наша певица,коята благодарение на дългия си дъх успяваше да открои дългата музикална мисъл на композитора, коята го приближава към вокалния стил на признати майстори в жанра като Рихард Вагнер и Рихард Щраус.

В клавирната партия на песните, освен сложния хармоничен език на “късния” Лист, чухме чисто интонационни реминисценции от негови пиеси за пиано като етюда “Ab irato”, унгарските рапсодии и импресионистичната вълна на “Фонтаните на Вила д’Есте”.

Музиканти от европейска класа, Соня Маринова и Зорница Петрова показаха на разбиращата и въодушевена от концерта  публика, че най-трудното изкуство се прави, когато няма външен ефект, а вътрешния смисъл и съдържание на творбите са проникновено изведени и поднесени по деликатен, балансиран и естествен начин.

Така те въздействаха много силно на почитателите на вокалната камерна музика,които възнаградиха двете изпълнителки с дълги и заслужени овации.



Само регистрирани потребители могат да публикуват мнения. Моля влезте или се регистрирайте за минута.