Метрополитън операСлед като се оттегли закратко от операта, за да роди сина си Тяго, чийто баща е басът Ървин Шрот, Анна Нетребко се завръща на сцената на Метрополитън на 26 януари с главната роля на „Лучия ди Ламермур”.

Звездата – сопран разказва на Мат Добкин от Метрополитън за пеенето след раждане, за новата каденца, композирана специално за нейната Лучия, и за това защо не чете публикациите за себе си в пресата.

M.Д.: Този месец бележи завръщането ти на сцената. Колко време мина от последното ти изпълнение?

Последното ми появяване на сцена беше в края на юни и тогава спрях напълно. Беше огромно учудване за мен, че дори не желаех да пея. Въобще не си отворих устата. Започнах да репетирам през ноември. Мислех, че гласът ми ще бъде колеблив, но не – беше си там. Веднага изпях цялата роля на Лучия! Бях любопитна в какво състояние щеше да бъде моя глас, защото знам за други сопрани, които са изгубили гласовете си след раждане. Но изглежда, че е съвсем същия като преди. Започнах да пея така, сякаш не съм спирала никога. Единствената ралика беше, че се уморявах бързо. Но това е нормално. Като спортист - налага се да се упражняват мускулите.

М.Д.: За първи път ще пееш Лучия в Метрополитън. Каква е твоята история с тази роля?

Първият път, когато чух „Лучия”, си помислих, „Господи, как може някои да изпее това? Не е възможно.” Но по-късно опитах и веднага след първата фраза се почувствах толкова удобно.

М.Д.: Музикологът Филип Госет е композирал нова каденца за сцената на умопомрачението специално за теб. Как се зароди идеята?

Когато изпях ролята в Лос Анжелис, установих, че всичко е много удобно, но тази каденца ме ужасяваше. Изпълнението на тази каденца зависи от сопрана – може да я изпееш без никакви инструменти, можеш да добавиш ноти – каквото пожелаеш. Единственото условие е да бъде зрелищна.

М.Д.: Какъв е твоят подход към Лучия?

Лучия може да бъде пресъздадена по много различни начини. Лудоста може да бъде различна. Лучия може да бъде смешно побъркана, може да бъде тъжнo луда и с разбито сърце. Наистина зависи от теб самия. И също зависи от постановката. Представлението на Мери Цимерман е много красиво и дава много свобода на певците. Ще имам прекрасни партньори, така че мисля, че можем да създадем нещо много специално.

М.Д.: Това първото ти изпълнение на Лучия с Роландо Вилазон ли е?

Да, но в тази опера, не пея много с тенора. Повече има сопран и баритон. Мариуш Квичен (който играе Енрико) и аз сме пели заедно в много постановки, и той е невероятен.

М.Д.: Как вие с Мариуш ще изиграете връзката на Лучия и нейния брат?

Мислила съм много за това защо тя полудява толкова бързо. Мисля че във връзката между нея и брат и трябва да има нещо много насилствено. Той трябва да е много яростен към нея. Не казвам че трябва да е сексуално насилствен, но намека за това трябва да присъства. Той я кара да коленичи прекалено много пъти. Затова този гняв расте в нея, и затова тя убива. Не мисля, че идва изведнъж – натрупвало се е. Това е психическо разстройство, нервите, болката, страданието. Не мисля, че тя е луда отначало.

М.Д.: Ти си известна едновременно като велика певица и велика актриса. До колко е важно да се владеят и двете неща?

Не съм само аз. Цялото поколение певци е така сега. Не е възможно да си старомоден и само да пееш. Трябва да можеш да играеш, да можеш се движиш... Като споменаваме това, веднъж бях на изпълнение на Лучия във Виенската опера, с чудесен сопран, Едита Груберова. Тя не играе много – тя е певица. И трябва да кажа, че това е една от най-удивителните Лучии, които някога съм виждала. Тя само стоеше и пееше, и беше невероятно. Тя ме порази с пеенето си.

М.Д.: Твоето пеене надминава света на операта. Притесняваш ли се, че твоят звезден ранг може да засенчи артистичността ти в представите на хората?

Не се притеснявам за подобни неща. Може да е имало един-два пъти, в които съм се разстройвала четейки нещо за себе си. „По-добре е да я гледате, отколкото да я слушате!” Но след известно време си казвам "както и да е". Не стоя в интернет, нямам компютър, така че не чета много статии за мен.

М.Д.: Различно ли е отношението ти към кариерата след като вече си майка?

Мисля, че емоционално се чувствам различна когато пея – това е нещо, което ще забележа по време на моите изпълнения. Имам много отговорности сега – различен вид отговорност. Надявам се да пея така както съм пяла преди, или по-добре.

Мат Добкин
22 януари 2009г.

Източник: PlaybillArts

 



Само регистрирани потребители могат да публикуват мнения. Моля влезте или се регистрирайте за минута.