Статии и интервюта за класическа музика

Не е гласувано.

По повод 50 годишнината от създаването на първия балетен конкурс в света, председателят на Фондацията “Международен балетен конкурс – Варна”, Димитър Димитров обърна специално внимание на читателите на Classical-Bg като отдели цял час от оскъдното време за подготовка на 26тото издание на конкурса, което ще се проведе между 15 и 30 юли тази година под патронажа на г-жа Маргарита Попова, вицепрезидент на репубика България и почетния патронаж на г-жа Ирина Бокова, Генерален директор на ЮНЕСКО, с любезното съдействие на Министерство на културата и Община Варнa.

Как се справя с внезапно стоварилата му се отговорност след смъртта на баща си Емил Димитров, основател и дългогодишен организатор на събитието, както и как ще се справи с някои наболели проблеми покрай изявата, откровено разговаря той с нас сега.

Прочети повече...


Не е гласувано.

По повод изпълнението на Концерт за две флейти и оркестър от Франц Доплер със Симфоничния оркестър на Българското национално радио, който се състоя на 26 октомври в зала "България", Classical-Bg се срещна с двама от най-тачените флейтисти на българската и световната сцена - Явор Желев и Патрик Галоа. За любителите на музиката те не се нуждаят от представяне, но накратко ще Ви запознаем с тях.

Явор Желев е солист флейтист на Симфоничния оркестър на Българското национално радио, преподавател по флейта в Националното музикално училище "Любомир Пипков", изпълнител на солова и камерна музика в България и чужбина. Роден в Русе, той е възпитаник е на русенското Средно музикално училище "Веселин Стоянов", където преподавател му е Величко Божинов, а по-късно завършва Българската държавна консерватория в класа по флейта на Георги Спасов.

Патрик Галоа е флейтист и диригент с международна кариера. На 17 годишна възраст учи в Парижка консерватория при Жан-Пиер Рампал, а на 21 постъпва като солист флейтист в Националния оркестър на Франция. През 1984г. се оттегля от оркестровата позиция, за да се отдаде на солова кариера и звукозаписна дейност, като има особен афинитет към съвременната музика.

Създава собствен оркестър "l'Academie de Paris", с който за 12 години изгражда кариера като диригент. През 2003 поема поста на музикален директор на Синфония Финландия Юваскюла (Финландия), с който прави световни турнета и звукозаписи за компании като Naxos.

Ето какво споделиха те специално за Вас в блиц интервю.

 

Прочети повече...


Не е гласувано.

В края на месец май на Симфоничния оркестър на БНР гостува руският диригент Марк Кадин по повод световната премиера на новата симфонична пиеса "Вив ла тромб" на българския композитор Георги Минчев. След концертното изпълнение, тя бе записана, а Марк Кадин сподели пред Classical-Bg впечатленията от работата си с музикантите и отношението към съвременната музика в по-широк план.

Марк Кадин е роден през 1965 г. в Украйна. Завършил е руската музикална академия "Гнесини". Работил е към Руския национален оркестър и с най-престижните московски оркестри, сред които симфоничният оркестър на Московското радио, камерният "Московски виртуози". От началото на 2004 г. е главен диригент на Красноярския симфоничен оркестър. Дирижирал е във Франция, Германия, Швейцария, Корея, Япония, Австралия, Перу, Холандия, Белгия и др.

Прочети повече...


Не е гласувано.

В северната част на Германия, близо до датската граница, в столицата на провинцията Шлезвиг-Холщайн, Хузум, се намира ренесансов замък, в който ежегодно от 1987г. се провежда фестивал за ценители, посветен на рядко изпълнявани творби за пиано. Неговият създател, немският пианист Петер Фрунджиян, бе гост на първото издание на фестивала на Людмил Ангелов „Пиано екстраваганца”.

Най изтънченото изпълнение за мен на фестивала бе негово дело. Освен, че рядко чувам напълно безгрешни рецитали, неговото изпълнение блестеше с фин и изравнен звук, поднесено в сдържана и по немски емоционална, улегнала интерпретация от най-висока класа!

Classical-Bg се срещна с него специално за Вас, читателите и ето какво сподели той:

Прочети повече...


Не е гласувано.

Откриването на изключителното събитие, фестивала Пиано Екстраваганца, ръководен от Людмил Ангелов, бе белязано от изпълнението на Пиер Реак на 3 октомври 2011г.

В хладната и полупразна зала, в незабравимо изпълнение прозвучаха Шарл-Валантен Алкан - Соната "Les Quatre Ages de la Vie", Oп.33 и Хектор Берлиоз-Франц Лист - Фантастична Симфония.

Пианистът ме впечатли с изключително зрял подход и класически фин френски звук, с много дълбочина и приглушеност в лиричните моменти. След паметното събитие той откликна на поканата на Classical-Bg и написа няколко реда за Вас, читателите.

Самият Людмил Ангелов любезно предложи да преведе отговора на неговия гост и държа да отбележа, че това няма нищо общо със зададените от мен въпроси!

Мария Черноокова, Главен редактор

Прочети повече...


Не е гласувано.

Людмил Ангелов е в България за втори път през последния месец. Малко преди майсторския клас по пиано, органзиран от НБУ в зала България, по случай 200 години от рождението на Шопен, той активно прави звукозаписи за БНР, където последно записа концерт за пиано No.4 от Панчо Владигеров.

Не може да не се възхитим на активността, самоотвержеността и постоянството, когато става дума за неговата дейност на българска почва. Ангелов има едно много силно и наситено присъствие на българската музикална сцена - освен активна концертна и преподавателска дейност, той мисли и за начините, по които може да свърже Европа с България във висш културен обмен.

Достигнал до абслоютния професионален връх, той е от онези българи, които с готовност полагат усилия да поддържат комуникацията и за щастие,  в речта му отсъства онази хленчеща нотка, с която кършим ръце в последните години. Той е от хората, които хладнокръвно биха поставили проблемите ребром, назовавайки ги с истинските им имена, търсейки изводи, решения и конкретни действия.

Ексклузивно пред Classical-Bg, Людмил Ангелов разговаря за ценностите на българина, за кризата в изкуството и за срещите му с културния елит на Европа.

Прочети повече...


Не е гласувано.

Във вечерта на 15 април 2009г. салона на Софийската градска художествена галерия събра многобройните почитатели на Савелина Кънчева. Пианистка, с изграден в стил на интерпретация и творческо виждане.

Програмата съдържаше както популярни и обичани от публиката произведения - Соната оп.31 №2 от Бетовен, Балада №1 от Шопен и Тарантела от Лист, така и по-рядко звучащи творби, предимно на автори-романтици.

Прочети повече...


54321
1 глас

Метрополитън операСлед като се оттегли закратко от операта, за да роди сина си Тяго, чийто баща е басът Ървин Шрот, Анна Нетребко се завръща на сцената на Метрополитън на 26 януари с главната роля на „Лучия ди Ламермур”.

Звездата – сопран разказва на Мат Добкин от Метрополитън за пеенето след раждане, за новата каденца, композирана специално за нейната Лучия, и за това защо не чете публикациите за себе си в пресата.

Прочети повече...


Страница 1 от 1